Przejęcie opieki nad serwerowniami, zajęcie się częścią sprzętową i warstwą systemową (wirtualizacja, systemy operacyjne, sieci, backup) oraz logiczne uporządkowanie systemów zgodnie z założeniami projektu i zapewnienie ciągłości działania.
Informatyczny System Osłony Kraju (ISOK) zbierający informacje o zagrożeniach meteorologii i hydrologii. Dzięki posiadaniu takiego systemu, Polska znalazła się wśród krajów, które używają nowoczesnych technologii do zarządzania bezpieczeństwem swojego społeczeństwa i gospodarki. Dzięki ISOK możemy minimalizować ryzyko i straty spowodowane wystąpieniem katastrof naturalnych.
Mieliśmy jedynie 2,5 miesiąca na to, aby zrealizować umowę zawartą z PGW Wody Polskie i wdrożyć Informatyczny System Osłony Kraju. Pracowaliśmy niemal 24 godziny na dobę, aby oddać projekt w terminie i uratować 200-milionową dotację unijną, która stanęła pod dużym znakiem zapytania z powodu niedotrzymania warunków umowy przez poprzednią firmę, realizującą ten projekt od roku 2014. To był jeden z najważniejszych systemów dla Polski i dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu Engave, projekt zakończył się sukcesem.
Dzięki uzyskaniu odpowiedniej wydajności systemu ISOK możliwe było zapełnienie go danymi oraz skonfigurowanie i wdrożenie potrzebnych aplikacji bez obciążenia dla serwerów, umożliwiając płynną pracę systemu. System obecnie ma doskonałe zaplecze informatyczne, dzięki czemu efektywnie monitoruje ryzyko wystąpienia zagrożeń hydrologicznych i meteorologicznych. Dodatkowo sprawna praca całego zespołu i oddanie projektu na czas pozwoliło wykorzystać dotację w wysokości 200 mln zł z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
wanych sprzętów i działań, które sprostałyby potrzebom rosnącego biznesu. Listę podzielono na priorytety, dzięki czemu możliwe było rozłożenie inwestycji w czasie. W rezultacie zrealizowano następujące działania:
W zakresie infrastruktury oraz aplikacji biznesowych
W zakresie ochrony
W zakresie wsparcia
W zakresie tworzenia kopii zapasowych
Wymiana części serwerów fizycznych oraz instalacja środowiska wirtualnego umożliwiły wdrożenie ERP-a, systemu księgowego oraz kontrolera domeny. Z kolei instalacja UPS-ów zabezpieczyła infrastrukturę fizyczną przed przerwami w dostawie prądu.
Dzięki wdrożeniu Microsoft 365 oraz aplikacji Teams, poprawiono przepływ informacji wewnątrz organizacji oraz dzielenie się dokumentami i ich archiwizację. Umożliwiło to również pracę grupową i zdalną, co było szczególnie ważne przy wykonywaniu obowiązków w czasie delegacji, a także pandemii Covid-19.
Zapewniono bezpieczeństwo danych przez wdrożenie systemu antywirusowego i systemu do backupu, a także rozszerzając infrastrukturę IT o środowisko chmurowe do backupu.
Natomiast outsoucując część zadań do Engave, zyskano stałą opiekę administratorów IT. Dbają oni o aktualizację wykorzystywanych rozwiązań i są dostępni 24/7 udzielając pomocy zdalnej w razie wystąpienia jakiejkolwiek awarii.
Obecnie cały czas wpsieramy działanie i rozwijanie systemu.
Masz pytania? Potrzebujesz wyceny?
Czekamy na wiadomość od Ciebie.